סמכים לינגואליים – יישור שיניים פנימי

יישור שיניים פנימי

יישור שיניים פנימי אצל אורתודנט באמצעות גשר פנימי

האם חלמתם תמיד על שיניים ישרות וחיוך יפהפה אך נרתעתם מהטיפול הדורש להסתובב עם סמכים מתכתיים? היום אפשר לחייך גם לאחר יישור שיניים פנימי עם סמכים אורתודונטים בפה! חיוך מדבר הרבה יותר ממילים וגורם לנו ולאנשים סביבנו אושר.

חיוך הינו הבסיס לתקשורת בין אישית, חיוך טבעי ויפה מבטא תחושה טובה, קירבה, שמחה. אם אנו לא חשים בנוח עם מראה השיניים או החיוך שלנו, לא נוכל לחייך בחופשיות ובביטחון.

רבים מאיתנו רוצים ליישר את השיניים ולשפר את מראה השיניים והחיוך, אולם נרתעים מהצורך להרכיב סמכים אורתודונטים על חזית השיניים לצורך הטיפול במשך חודשים או שנים.

 

לנוער אין בהכרח את הבעיה הזו מאחר ו”גשר”/”ברזלים” על השיניים הפכו כבר מזמן להצהרה אופנתית. אולם, מטופלים מבוגרים נמנעים מיישור שינויים מסיבות חברתיות ושונות בעיקר בגלל שלא רוצים להיראות עם “גשר” בשיניים.

במרפאתנו, יש את האפשרות להפוך את החלום למציאות בעזרת יישור שיניים בלתי נראה ע”י שימוש בגשר פנימי או סמכים לינגואלים.

מה זה סמכים לינגואליים?

ביישור שיניים קלאסי הסמכים (או “קוביות”) מודבקים על השיניים בחלקן החיצוני. בכדי ליצור יישור שיניים בלתי נראה, פותחו שיטות חדשות המאפשרות להדביק את הסמכים על צדה הפנימי של השן, בשיטה הידועה בשם יישור שיניים פנימי.  סמכים אלה נסתרים מן העין ומיועדים למטופלים המעוניינים למזער את ההפרעה האסתטית בזמן יישור השיניים. שיטה חדשנית זו החלה להתפתח בארצות הברית וביפן בשנות השבעים וכיום נפוצה גם באירופה ובמזרח הרחוק.

לטיפול מוצלח נדרשת הכשרה מיוחדת של האורתודונט המטפל וניסיון רב.

סמכים לינגואלים גזית

גשר פנימי – קצת היסטוריה

אחד האבות של האורתודונטיה הלינגואלית הוא ד”ר Craven Kurz מארה”ב, שבתחילת שנות ה-70 חש בדרישה ההולכת וגוברת של המטופלים המבוגרים, חלקם בתפקידים ציבוריים, אשר רצו ליישר את שיניהם אך סירבו למכשיר החשוף לעין. כך נולד הרעיון להשתמש במכשור שמודבק לינגואלית, כלומר בצד הפנימי של השן. בחסות חברת ORMCO הוקם צוות משימה שפיתח את הסמכים הלינגואליים, שעברו שינויים בהתאם לניסיון שהצטבר עד לפיתוח סמך ORMCO 7th generation, בו משתמשים עד היום. לאחר שהצטבר ניסיון בתחום החלו קורסים רבים וסמינרים שונים שמטרתם היתה הכשרת אורתודונטים נוספים לטפל בשיטה זו. השיטה התקבלה בהתלהבות באירופה ובמזרח הרחוק, קלינאים רבים מכל רחבי העולם הביאו את העיסוק בשיטה לשלמות קלינית ועסקו ועודם עוסקים בפיתוח שיטות חדשות ובהדרכה. סמכים חדשים מסוג Incognito , Win כיום מהווים נתח גדול מהשוק של אורתודונטיה לינגואלית, והשיטה נלמדת במסגרת התמחות באורתודונטיה בארץ וכתת התמחות באוניברסיטאות כמו אוניברסיטת פריס.

איך מתבצע יישור שיניים פנימי?

בטכניקה זו מתבצע תהליך התאמה אישית של הסמכים למטופל לצורך שיפור התוצאות המושגות. לאחר תכנון מהלך הטיפול הרצוי, האורתודונט ייקח את מידת הלסת ויעביר אותה לגרמניה, שם, במעבדות, ייצרו מודל של השיניים ובעזרת תוכנת מחשב ייצרו לכל שן ושן, בהתאם לצורתה, סמך המותאם אישית. בשנים האחרונות חלו שיפורים רבים בטכנולוגיה זו הכוללים הקטנת הסמכים, ושיפור בתחומי הדבקים והחוטים האורתודונטים. שיפורים אלו הביאו לפתרון כמעט מלא בהפרעת ההגייה הכרוכה בהדבקת הסמכים, להקטנת הכאב הכרוך בטיפול ולהגדלת מרווחי הביקורים. יתרונות רבים נוספים הם שמירה על אסתטיקה מקסימלית, שיטה המתאימה למגוון רחב של בעיות אורתודונטיות.

סוג 2 של סמכים לינגואלים
סוג 1 של סמכים פנימיים לשיניים

כמה זמן אורך יישור שיניים פנימי ? האם הטיפול כואב?

זמן הטיפול לרוב מעט ארוך יותר מזמן הטיפול של יישור שיניים קלאסי ותלוי בעיקר בסוג הבעיה האורתודונטית. ישנן בעיות שניתן לפתור ביתר קלות ובמהירות בעזרת הסמכים הלינגואליים. אי הנוחות בה נתקלים לרוב תהיה בתקופת ההסתגלות הנמשכת עד עשרה ימים והקושי בשמירה על היגיינה הדורשת מהמטופל הקפדה יתרה.

יתרונות ביישור שיניים פנימי

  • התאמה מושלמת של הסמך לשן.
  • משטחי השן החיצוני לא נפגעים מהטיפול כמו בשיטה הרגילה ע”י תהליכי צריבה, הדבקה, ניקוי דבק, הצטברות רובד הגורם דקלציפיקציה ונגעי עששת.
  • יישור השיניים הוא בלתי נראה ולא מהווה מגבלה אסטטית במהלך הטיפול

חסרונות ביישור שיניים פנימי

  • הסמכים הפנימיים יחסית גדולים ולכן קשים יותר להסתגלות. יתכן ויהיו הפרעות בהיגוי אותיות מסוימות באופן זמני
  • מחיר הטיפול- מכיוון שהטיפול הלינגואלי דורש יותר זמן כסא עקב היותו מורכב יותר, מחירו גבוה יותר בהתאם.
  • מיומנות גבוהה של הרופא המטפל. השיטה הלינגואלית הנה מורכבת יותר ודורשת הבנה ומיומנות גבוהות.
  • שמירה על הגיינה גבוהה מצד המטופל.

לסיום, אנו במרפאת המומחים גזית רפפורט אורתודונטיה מאמינים בטיפול הלינגואלי שהוא מהמאתגרים והקשים באורתודונטיה. שיטה זו דורשת ידע, ניסיון ומסירות רבה בשנים האחרונות יש התקדמות רבה בטכנולוגיה שמשפרת את רמת הדיוק אך עדיין האורתודונט הוא בעל היכולת להגיע לתוצאות המושלמות ולאפשר למטופלים רבים דרך שאילולא הייתה קיימת, לא היו מיישרים את שיניהם.

לקביעת תור במרפאה אנא השאירו פרטים